Site pictogram

Zo creëer je een fijne shopbeleving in paskamers

Zo creëer je een fijne shopbeleving in paskamers

Picture of Marith Thies

Marith Thies

Interieurarchitect | Eigenaar THIES Design

Wist je dat 60% van de aankoopbeslissing wordt gemaakt in een paskamer? Dan wil je als winkelier voorkomen dat het paskamer gordijn niet sluit, de verlichting slecht is of de passpiegel ontbreekt. Zorg daarom dat je als winkelier de paskamers van je winkel zo inricht dat je klanten er op hun best uitzien. Gebruik daarom deze handig tips om jouw paskamers weer even op te frissen!

Tips van Thies

Privacy
Creëer voor je klanten een omgeving die ze privacy geeft. Zorg dat gordijnen goed en soepel sluiten, of maak deuren hoog genoeg zodat ook lange mensen volledig bedekt zijn. Denk er hierbij ook aan dat andere klanten van buiten af kunnen zien dat een paskamer bezet is.

Spiegel
Een spiegel is onmisbaar in een pashokje. Klanten willen niet perse het hokje uit moeten om hun kleding te bekijken waar de verkoper of andere klanten hun kunnen zien. Uiteraard is een grote spiegel buiten het pashokje zeker een must voor de klanten die dat wel willen en de ruimte willen om hun outfit te bekijken. Oplossing, zorg voor beide opties.

Verlichting
Verlichting moet hoog op je prioriteiten lijstje staan. Want met verlichting kan je sfeer creëren, maar nog belangrijker het geeft een klant een goed beeld hoe de kleding hun staat. Mocht je het helemaal goed willen doen, laat de klant dan zelf bepalen welk licht ze fijn vinden door een lichtregelaar toe te passen. Tegenwoordig heb je daar slimme lampen voor zoals o.a. Philips Hue .

Zitje
Je wil het je klant zo aangenaam mogelijk maken tijdens het passen, op deze manier blijven ze zo lang mogelijk in je winkel en verhoog je de kans op aankoop. Zorg daarom voor een zitje in het pashokje, maar ook daarbuiten zodat degene die met de klant mee is ook lekker kan gaan zitten.

Haakjes
Laat ik maar met de deur in huis vallen, één haakje is niet genoeg in een pashokje. Als klant heb je soms meerdere items die je wil passen, sommige items daar twijfelen ze nog over en andere items worden het sowieso niet. Creëer genoeg haakjes zodat ze de spullen overzichtelijk kunnen uithangen en sorteren.

Advies
Zorg dat je op een fijne manier advies kan aanbieden. Niemand vindt het fijn als er een opdringerige verkoper bij het pashokje blijft hangen. Neem dus gepaste afstand, de klant geeft vanzelf aan of ze advies of hulp willen tijdens het passen. 

Look and feel
Maak de paskamers onderdeel van je inrichting en ga hier creatief mee om. Laat kleuren van je interieur terug komen, gebruik mooie stoffen voor de gordijnen en kleed het buiten het pashokje ook uitnodigend aan, zodat iedereen zich comfortabel en welkom voelt. Een fijne geurbeleving kan hier ook bij helpen. Een geur prikkelt de zintuig en creëert een bepaalde emotie. En last but not least, zorg ervoor dat de paskamers schoon zijn! Check dit ook gedurende dag of er geen kleding ligt, rommel of stof. 

Aan de slag!
Succes met het opfrissen van jouw paskamers. En mocht je toch nog hulp nodig hebben om je winkel in te richten, dan zijn wij er uiteraard voor je.

Mobiele versie afsluiten