Retail design specialist | Eigenaar Thies Design
Ruim op! Na een periode van sale kan je winkel wat rommelig ogen. En omdat je er dagelijks staat, is dat bij veel winkeliers een ‘blind spot’. Loop je winkel eens binnen en doe alsof je er voor het eerst komt. Welke zones ogen niet strak? Hier heb je wat te doen!
Een andere routing kan wonderen doen. Door te schuiven met je meubels creëer je een andere looproute en kun je een nieuwe shopbeleving toevoegen. Experimenteer en onderzoek wat werkt voor jou en je klanten.
Vind je het wat kaal zonder de kerstboom? Haal ander groen leven binnen! Mensen houden van planten. Het maakt dat ze zich rustig en welkom voelen. En dat betekent dat hun winkelbezoek bij jou ook aangenaam langer duurt.
De kerstdecoratie ligt weer op zolder. De vrijgekomen plekken kun je nu weer voorzien van andere accessoires. Heb je spullen liggen die passen bij deze tijd van het jaar? Voorkom dat je er een allegaartje ingooit. Selecteer alleen materialen die elkaar aanvullen en samen een verhaal vertellen.
Als de muren van je zaak nog niet helemaal naar wens zijn, overweeg dan het gebruik van kleur. Een likje verf kan wonderen doen, of kies voor luxe behang om een unieke uitstraling te creëren. Kleur kan de sfeer en energie van je ruimte transformeren, waardoor het aantrekkelijker wordt voor klanten.
Tijdens de uitverkoop is het van essentieel belang om je winkel aantrekkelijk te houden en klanten te blijven verrassen. Een effectieve manier om dit te doen is door je producten strategisch te clusteren. Hier zijn enkele ideeën: Cluster op kleur, op maat, op thema, Seizoensclustering of mix & match met producten die goed samen gaan.
Wil je meer tips voor je winkelinterieur en de uitverkoop? Lees dan deze blog:
Loop je echt helemaal vast met je winkelinrichting? En heb je de behoefte om met een specialist te sparren over jouw ideeën en hoe jij je winkel beter kan inrichting? Neem dan contact op.